Algemene Voorwaarden (in PDF: Shantibiza – ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemeen
Shantibiza.nl en Shantibiza.com (Shantibiza) zijn onderdeel van Shantisvillas.com, gevestigd op de Smeekweg 2A, in Laren nh, Nederland. Geregistreerd met KVK nummer 32115653. De Algemene Voorwaarden gelden voor al onze diensten. Wanneer u een reservering maakt via de  website, per mail of telefonisch stemt u ermee in dat u de Algemene Voorwaarden heeft gelezen en hiermee akkoord bent.

Niets van onze websites, inclusief deze Algemene Voorwaarden, mag worden gebruikt, gereproduceerd, gedownload of getoond zonder onze uitdrukkelijke toestemming vooraf.

Shantibiza is een agent of tussenpersoon en zal in uw opdracht reserveringen uitvoeren met betrekking tot accommodatie en eventuele activiteiten. Wij streven er altijd naar om u een heerlijke vakantie te bezorgen! Bij klachten willen wij dit graag persoonlijk met u behandelen om tot een goede oplossing te komen.

Wat valt onder onze service?
Via onze websites bieden wij een online platform aan waarop eigenaren van vakantiewoningen (zgn. ‘logiesverstrekkers’) hun vakantiehuis plaatsen voor vakantieverhuur en waar u als bezoeker reserveringen kunt maken. Als u een reservering maakt via Shantibiza.nl of Shantibiza.com, dan gaat u per contract een bindende relatie aan met de logiesverstrekker van wie u de woning huurt. Wij zijn uitsluitend tussenpersoon tussen u en deze logiesverstrekker.

U bent bij een reservering gebonden aan onze Algemene Voorwaarden, en daarmee ook aan de reserveringsbevestiging, de annuleringsvoorwaarden en andere voorwaarden zoals hieronder uitgelegd.

Betalingen
Nadat u per mail of telefonisch akkoord heeft gegeven op de reservering, wordt de vakantiewoning (na goedkeuring van de logiesverstrekker) voor u gereserveerd en worden de boekingsbescheiden per email naar u opgestuurd.

Controleer of de boeking klopt en of alle namen goed zijn gespeld. Klopt er iets niet, laat dat ons zo snel mogelijk weten. Nadat u van ons de bevestiging van de reservering heeft ontvangen, zult u een aanbetaling van 30% (in sommige gevallen 50%) van de huurprijs van de totale reissom moeten voldoen. Deze aanbetaling dient binnen 3 dagen op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. De overige 70% (in sommige gevallen 50%) van de uitstaande reissom dient u vóór 6 weken voor vertrek naar onze bankrekening overgemaakt te hebben.

Als u reserveert binnen 6 weken voor vertrek zal er een spoedoverboeking gemaakt moeten worden om de gehele reissom binnen 24 uur op onze bankrekening bij te schrijven. Indien te laat betaald wordt dan is de reiziger in verzuim en hebben wij het recht om de boeking te annuleren.

De totale reissom waarvoor u het huis heeft geboekt is opgebouwd uit de huurprijs en eventueel extra administratiekosten.

U kunt, naast de gebruikelijke bankoverschrijving, ook via PayPal betalen, maar daarvoor moeten wij wel 3,4% transactiekosten bovenop de aangegeven huurprijs rekenen.

Borg
De borgsom dient ook betaald te worden per bankoverschrijving. Het precieze bedrag van de borgsom is aangegeven op de betalingsopdracht die u van ons ontvangt indien u via ons heeft geboekt. De borgsom zal binnen 1 week na de dag van vertrek aan u terug worden overgemaakt per bank. Als de woning nog in dezelfde staat verkeerd als toen u aankwam, d.w.z. zonder schade, netjes, en met ingeleverde sleutel vóór 10 uur, ontvangt u de gehele borgsom terug.

Indien er schade aan de woning wordt aangetroffen dan kan het gebeuren dat we de borgsom wat langer vasthouden totdat de exacte kosten van de schade zijn vastgesteld.

Als u bij de vakantiewoning aankomt vragen wij u om direct uw woning te checken; en als er schade is dient u dit direct te melden aan uw contactpersoon. Wij zullen anders de schade in rekening brengen vermeerderd met een tarief van €25,-. Indien er schade zou  ontstaan tijdens uw vakantie in de woning, dan kunt u het beste direct contact opnemen met uw contactpersoon, opdat zij de schade kan bekijken en de kosten berekend kunnen worden.

Aansprakelijkheid Shantibiza
In het geval dat Shantibiza door onvoorziene omstandigheden wordt gedwongen de reservering te annuleren, zal u een gelijkwaardig vakantiehuis worden aangeboden. Als dit onverhoopt niet mogelijk is of als u dit alternatieve aanbod niet accepteert, dan zal Shantibiza de al betaalde huursom terugbetalen, zonder schadevergoeding van welke aard dan ook.

 

Shantibiza aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor letsel of schade ontstaan in of rondom de vakantiewoning.

In de meeste huizen zijn géén speciale veiligheidsvoorzieningen voor kinderen zoals een net, hekje of alarm voor het zwembad, hoge balustrades etc. Ouders en begeleiders zijn verantwoordelijk voor het toezicht en de controle op de kinderen. Wij kunnen hier geen enkele verantwoordelijkheid voor nemen.

Tegelijkertijd is aansprakelijkheid uitgesloten indien de omstandigheden in of bij de gehuurde woning zijn veranderd, voorzover die buiten de schuld van Shantibiza optreden. Hieronder vallen bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden.

Wij zijn niet aansprakelijk voor problemen die zich buiten onze schuld en/of de schuld van de logiesverstrekkers voordoen. Bijvoorbeeld: helaas wil de water- en stroomvoorziening op Ibiza ons weleens in de steek laten. Mochten er zich onverhoopt problemen hiermee voordoen, neem dan z.s.m. contact op met de housekeeping van het betreffende huis.

Verder zijn alle vakantiewoningen die u via Shantibiza kunt huren alléén bedoeld voor vakantie. Professionele fotografie, party’s, bruiloftfeesten en dergelijke in en rond de woning zijn alléén na expliciete toestemming van Shantibiza toegestaan.

Aankomst – Vertrek
De huizen zijn beschikbaar ná 16.00 (soms 17.00) uur op de dag van aankomst tenzij anders staat aangegeven bij de beschrijving van het huis op onze website. Op de dag van vertrek moet u uitchecken vóór 10.00 uur en de sleutel inleveren bij de housekeeper. Als u zich aan deze regels houdt dan kunnen wij een goed functionerend systeem behouden. Als u niet in staat bent het huis tijdig te verlaten, dan zullen wij voor het eerste uur € 50,- en daarna per half uur € 150,- van uw borg inhouden.

Bedlinnen – handdoeken
Bedlinnen en handdoeken zijn bij de huur van het huis inbegrepen. Badhanddoeken dient u zelf mee te nemen.

Feesten – partijen – geluidsoverlast
Hierover is ook op Ibiza wetgeving. De Ibiza Actual wetgeving verbiedt de productie, uitvoering of organisatie van privé feesten in huizen. Als er toch feesten worden georganiseerd zonder toestemming van de logiesverstrekkers en/of Shantibiza, zullen alle klachten en boetes tot zelfs de kosten van een eventuele ontruiming van het huis die hiervan het gevolg zijn, voor rekening van de huurder zijn; wij zijn hiervoor niet aansprakelijk. Dat geldt ook voor andere vormen van geluidsoverlast. Het organiseren van feesten zonder onze voorafgaande goedkeuring kan ook betekenen dat wij de gehele borgsom inhouden.

Autohuur
Veel van de vakantiewoningen op Shantibiza liggen in buitengebieden. Om ze te bereiken is vervoer nodig. Openbaar vervoer is meestal niet aanwezig, of weinig betrouwbaar. Een taxi is een mogelijkheid, maar de beschikbaarheid kan beperkt zijn en vaak kunnen ze niet alle locaties vinden. Wij zijn voorstanders van een eigen huurauto, via lokale kantoren eenvoudig te reserveren. Op onze websites vindt u een overzicht van betrouwbare partners op de airport van Ibiza.

Mobiele telefoons
In de meeste vakantiewoningen is geen vaste telefoon beschikbaar. Wij raden een eigen  mobiele telefoon aan, zodat u altijd contact kunt opnemen als er iets is of als u iets nodig heeft.

Afvalverwijdering
U bent op Ibiza verplicht elke dag uw afval te verwijderen. U vindt de containers aan hoofdwegen en -kruisingen. Hou er alstublieft rekening mee dat veel woningen gelegen zijn in landschappelijke gebieden en dat, als u het afval laat liggen, er ongedierte op af kan komen. Wees er op de dag van vertrek alstublieft zeker van dat u geen vuilnis achter laat, anders moeten wij hier € 100,- voor in rekening brengen.

Schoonmaak
Bij uw vertrek laat u uw vakantiewoning achter in dezelfde staat als toen u aankwam. De keuken en de BBQ, met alle benodigdheden daarbij, moeten schoon zijn en op de plek liggen waar ze lagen. U hoeft niet te boenen of stof te zuigen want de eindschoonmaak is inbegrepen in de prijs. Wél moet alles worden teruggezet op de plaats waar u het aantrof op de dag van aankomst. Zo niet, dan zijn wij verplicht minimaal € 100,- te rekenen, het bedrag hangt van uw woning af en hoe het is achtergelaten.

Sleutels
Als sleutels zoekraken dan zullen de kosten van vervanging hiervan aan u worden doorberekend. Houd er rekening mee dat dit soms om hoge kosten kan gaan vanwege het vervangen van sloten en de vervanging van sleutel- en alarm sets!

Meubilair en andere bezittingen
Het is verboden om meubels te verwijderen of andere interieurwijzigingen door te voeren. De huurder zal de vakantiewoning aanvaarden in de staat waarin die zich bevindt op de dag van aankomst en zoals beschreven in onze omschrijving. Meubels mogen alleen worden gebruikt op de manier waarvoor ze bestemd zijn. Als aan het einde van de huurperiode meubels of goederen niet meer aanwezig of buiten gebruik zijn door anders dan normaal gebruik, dan zullen deze betaald of vervangen dienen te worden door de huurder met de goedkeuring van de eigenaar. Dit geldt ook voor de bekleding, het behang en het gebouw in het algemeen. Als er schade is dan zal de vervangingswaarde van de gebroken goederen, de schoonmaakkosten voor tapijten, dekens, matrassen, beddengoed enz. voor rekening zijn van de huurder.

Meubels en andere goederen worden alleen gebruikt in de kamers waarin ze geplaatst zijn. Het is verboden deze te verplaatsen buiten de gehuurde woning.
Verstoppingen: huurder zal geen zaken weggooien in wc’s, douches, wasbak, badkuipen, bidets, afvoeren en dergelijke waardoor de leidingen verstopt kunnen raken. Als dit toch het geval is, dan zal de huurder verantwoordelijk zijn voor de kosten voor het verhelpen van deze verstoppingen.

Capaciteit – bezetting
Elke vakantiewoning is ingesteld op een bepaald aantal personen, met een bijbehorend maximum. Het is niet toegelaten om het aantal bewoners (dat is doorgegeven en bij de beschrijving van het huis op onze websites te vinden is) te overschrijden. De huurders worden altijd verantwoordelijk gehouden voor het aantal bewoners. Wij hebben het recht om maatregelen te nemen als u zich hier niet aan houdt; door bijvoorbeeld het huis te ontruimen en/of aanvullende kosten in rekening te brengen. Aanvullende kosten zijn minimaal €150,- per persoon per nacht.

Roken
In de huizen mag binnen niet worden gerookt. Als u buiten wilt roken, dient u ervoor zorg te dragen dat peuken e.d. zijn opgeruimd als u het huis verlaat.

Huisdieren
In de meeste huizen zijn huisdieren niet toegestaan. Maar soms is dat wél toegestaan na toestemming van de eigenaar. Er geldt een toeslag van €50,- per huisdier per week.
Huisdieren zijn niet toegestaan op meubels (zoals bedden en banken) en mogen geen gebruik maken van de zwembaden. Indien er aanwijzingen zijn dat dit toch gebeurt zullen hier extra schoonmaakkosten voor worden gerekend.
Uitwerpselen dienen te allen tijde door de huurder te worden opgeruimd, zowel in het huis als in de tuin.

Alle huisdieren dienen bij te zijn met vaccinaties zoals hondsdolheid. Voorzorgsmaatregelen ten aanzien van hartworm wordt sterk aanbevolen. Alle huisdieren dienen een aantal dagen voor aankomst behandeld te zijn tegen vlooien en teken. Alle bovengenoemde zaken zijn verantwoordelijkheid van de huisdiereigenaar.

Verzekering
Wij kunnen het aanbevelen een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.

Annulering
Elke annulering moet zo snel mogelijk per e-mail meegedeeld te worden. Alle annuleringen brengen kosten met zich mee;

  • No Show (niet op komen dagen op de dag van aankomst): 100% van de reissom, er zal geen restitutie plaatsvinden.
  • Annulering méér dan 42 dagen voor aankomst: de aanbetaling: 30% of 50% van de reissom (afhankelijk van het huis, dit vindt u op de aanbetalingsopdracht)
  • Annulering tussen 42 en 28 dagen voor aankomst: 70% van de reissom.
  • Annulering vanaf 28 dagen voor aankomst: 100% van de reissom.

Op een later tijdstip een gehuurd vakantiehuis omruilen voor een ander huis is niet mogelijk. De annuleringsregeling blijft dan van kracht.

Klachten
Alle vakantiehuizen die door Shantibiza zijn geselecteerd voldoen aan de door ons gestelde normen qua inrichting, rekening houdend met de lokale smaak. Als er naar uw mening iets niet in orde is met de woning, neem dan direct contact op met uw contactpersoon. Als het probleem niet naar tevredenheid wordt opgelost, neem dan direct telefonisch contact op met ons (+31 625026841). Shantibiza zal alles in het werk stellen om klachten snel en voor iedereen op te lossen. Verlaat u de woning zonder onze goedkeuring vooraf dan vervalt het recht op schadevergoeding. Mocht u dan toch nog – gegronde – klachten hebben dan kunt u die ter plekke schriftelijk kenbaar maken aan onze lokale contactpersoon. Binnen 14 dagen na thuiskomst dient u die klacht schriftelijk en per aangetekende brief aan Shantibiza toe te sturen. Als wij niets van u hebben gehoord tijdens uw verblijf en als u ter plekke geen schriftelijke klacht heeft ingediend, dan kunnen wij de klacht uiteraard niet in behandeling nemen.

Prijzen
Shantibiza behoudt zich het recht voor, zonder kennisgeving vooraf, op elk moment prijzen te kunnen wijzigen op onze websites. U kunt geen rechten ontlenen aan de prijzen van de vakantiehuizen zoals deze op onze sites staan of stonden vermeld.

Bijkomende kosten voor een babybedje zijn €5,- per dag en voor een babystoeltje € 2,50 per dag.

Als er onduidelijkheden zijn of als u nog vragen heeft, neem dan alstublieft contact met ons op voor meer informatie. Wij wensen u een goede vlucht toe… en hopen dat u geniet van uw verblijf op Ibiza!!

Shantibiza